dav Hlavní jídla / Recepty / Rychlé večeře / vegan

Víte co miluji na vaření?? Jak je jednoduché….. Ve středu jsem šla z rozhlasu a v jednom zelinářství mne zaujala nabídka hub – portobelo žampionů a čerstvých shitake. Portobella znám, ale ne moc často na ně narazím, takže volba byla jasná a shitake jsem doposud znala jen sušené…. plus jedna malá cuketa, jedna mrkev a jedna cibule. U pokladny platím šedesát korun a mám oběd na tři dny.

Na oleji nejdříve orestujte drobně pokrájenou cibuli a mrkev na tenká kolečka.

Cuketu nakrájejte také na tenká kolečka, houby na plátky. Nakonec jsem dala jen jedno portobello, druhé jsem si nechala na večeři jako burger. O tom napíšu zítra.

Společně orestujte, tak pět minut.

Přidejte vlašské ořechy. Tenhle krok opravdu nepřeskakujte. Ořechy jsou v jídle moc dobré a navíc úžasně zdravé.

Jediné koření v tomto receptu je troška soli a pepř. Jen jemně podtrhnou skvělou chuť cibule, mrkve, cukety a hlavně ořechů a  hub.

Závěrečnou tečku, umami chuť a šťavnatost dodá kvalitní sójová omáčka – já doporučuji značku Kikkoman, ale skvělá je také Shoyu apod. Hlavně čtěte složení….  sójová omáčka jsou hlavně fermentované boby (plus většinou sůl, ocet a slad) – žádná éčka a uměliny….

K směsi můžete podávat vlastně cokoli – rýži, bulgur, quinou…. ale pokud spěcháte jako já, tak nejlepší řešení je celozrnný kuskus. Nasypete do misky, přidáte buď pouze sůl nebo přisypete nějaké koření a zalijete dvojnásobným množstvím vařící vody, promícháte a zakryjete miskou.

A za deset minut můžete hodovat….  Kuskus z misky rovnou vyklápím na talíř.

Je to opravdu výborné, vyzkoušejte.

A chutnalo to i se zbytkem restovaných brambor s uzeným tofu, které mi zbyly z úterý. Prostě lahoda, vyzkoušejte.

A spoustu mých dalších receptů na jednoduché veganské vaření najdete v mé kuchařce, kterou seženete v každém dobrém knihkupectví nebo na netu. Dokonce i jako e-book.

(Visited 1 times, 2 visits today)