Celozrnná žemlovka Moučníky / Rychlé večeře / vegan

Další jídlo, kterému daly školní jídelny špatnou nálepku. Přitom se jedná o lahodné jídlo, neřkuli moučník. A pokud jej uděláte ještě lehce zdravěji, pak ho můžete mít spolu s nějakou lahodnou polévkou i jako hlavní jídlo.

Na tento pokrm budete potřebovat: celozrnný toustový chléb, rostlinné mléko, vanilková esence, olej, skořici, jablka, rozinky či brusinky namočené v rumu, bílé tofu, bio citrón, agávový sirup.

Připravte si tofutvaroh tak, že do mixéru nadrobíte jedno bílé tofu, přidáte kůru a šťávu z půlky neošetřeného bio citrónu. Kůru samozřejmě nejdříve pečlivě omyjete a pak nastrouháte najemno. Já si biocitrony mrazím a zmražené je strouhám komplet celé. Mají intenzivnější chuť a ani bílá část není hořká. Vyzkoušejte….

žemlovka

Osladíte dvěma lžícemi agávového sirupu a rozmixujeme dohladka. Pokud je směs hustá, přidejte jednu či dvě lžíce mléka. Směs by měla být lehce nakyslá.

V hrnečku si smíchejte asi 2 dcl rostlinného mléka s dvěma lžícemi oleje, dvěma lžícemi agávového sirupu a trochou vanilkové esence.

Do zapékací misky, kterou lehce vymažte olejem, vkládejte plátky toustového chleba tak, aby zaplnily dno.

Poté potírejte připravenou směsí, chleby by měly být dosti nasáklé. Přidejte tofutvaroh a poklaďte najemno nakrájenými plátky jablíček a přidejte rozinky či brusinky namočené v rumu.

Jablka můžete nahrubo nastrouhat, ale osobně preferuji tenké plátky, které připravím pomocí struhadla tygr a držáku, abych si neustrouhala i prsty.

Posypte bohatě skořicí. Takto zopakujete ještě jednou či dvakrát, dokud není zapékací mísa plná.

Zbytek potírací hmoty smíchejte se zbytkem rumu, ve kterém byly namočeny brusinky a nalijte vše do nádoby od tofutvarohu. Společně promíchejte a zalijte směsí žemlovku.

Vložte do trouby předehřáté na 180st a zapékejte cca 20 minut.

_DSC8077

Ještě teplé krájejte a podávejte lehce pocukrované.

_DSC8075

(Visited 1 times, 1 visits today)