Uzené pohankové placky Nezařazené / Recepty / Různé nápady z kuchyně / vegan

Blíží se léto a já se opět chystám na nevaření, neboli jídla, která neprojdou vyšší teplotou než 42st a zachovají si spoustu enzymů a vitamínů. Také se tomuto stylu nevaření říká RAW nebo syrová strava. Nemusí to být ale jen salát, třeba tyhle pohankové placky jsou moc dobré. A jako bonus přidám recept na květákový salát.

WP_20160615_001

Dva hrnky pohanky přes noc namočte do vody.

WP_20160615_002

Druhý den ji přendáme do cedníku a dobře propláchneme. Necháme v cedníku 24 hodin, během kterých ji dvakrát propláchneme.

WP_20160615_003

Druhý den si připravíme ostatní suroviny – slunečnicová semínka, len, celý kmín, česnek, uzenou papriku, sušená rajčata, sůl a pepř.

WP_20160615_004

Půl skleničky lněného semínka rozemelte na moučku. Já k tomu používám Nutribullet.

WP_20160615_006

Umleté lněné semínko slouží ve směsi jako pojidlo.

WP_20160615_007

Dále si umixujeme namočenou pohanku, slunečnicové semínka – těch je cca jeden hrneček….

WP_20160615_009

Dále přidáme několik sušených rajčat v oleji – cca 5 kousků, dva stroužky česneku, půl lžičky kmínu a lžíci uzené papriky.

WP_20160615_010

Pár lžic pohanky a slunečnicových semínek si nechte strano a přidejte je tam celé, udělají křupavost a vypadá pěkně. Pokud by byla směs moc hustá, přidejte trošku vody při mixování.

WP_20160615_011

Promíchejte s lněným semínkem.

WP_20160615_012

Zabalte do potravinové fólie.

WP_20160615_013

Dejte na pár hodin do mrazáku.

WP_20160615_015

Nenechte ho zmrznout moc, měl by jít pohodlně krájet zubatým nožem.

WP_20160615_017

Krájejte půl centimetrová kolečka.

WP_20160615_018

Skládejte na pečicí papír – já suším v sušičce na 42st cca 14 hodin. Pokud nemáte sušičku můžete použít troubu na nejnižší nastavení.

WP_20160615_037

Placičky se nesmí přesušit, musí zůstat uvnitř lehce vláčné. Já jim říkám RAW karbanátky.

WP_20160717_001

Podáváme třeba se skvělým květákovým salátem, který připravíme tak, že půlku květáku nastrouháme na struhadle na jemnou, druhou rozebereme na mini růžičky, přidáme další zeleninu dle chuti – papriku, mrkev na tenoučká kolečka, rajče….. a hlavně si připravíme skvělý dresing.

Na ten budete potřebovat: dijon hořčici, javorový sirup, váš oblíbený ocet a olej (tady můžete použít nač jste zvyklí) a sůl a pepř.

Poměry jsou by očko – lžička hořčice, lžíce javorového sirupu, lžička octa, lžíce oleje, sůl a pepř. Promíchejte a ochutnejte. Mělo by to chutnat pikantně sladko-kysele. Případně doplňte. Toto je množství na větší misku salátu. Směs má zeleninu jen lehce obalit, nemá to v ní plavat.

Já tuhle zálivku používám moc ráda – tady je kombinace pekingského zelí, rajčat, ředkviček, okurky a mrkve – ty jsou nastrouhané mým oblíbeným Tygrem na úplně tenko.

A když do salátu přidáte třeba slunečnicová semínka, tak to nemá chybu……


(Visited 195 times, 1 visits today)