Čokavokádová pomazánka Různé nápady z kuchyně / vegan

Také se této pomazánce říká Nutella, ale myslím, že to je matení. Neobsahuje ořechy a tak to prostě Nutella není. Ale to nemění nic na faktu, že je velice dobrá a určitě mnohem zdravější.
 Avokádo je bohatým zdrojem minerálních látek draslíku, mědi, magnezia, fosforu a vitaminy C, E, K, H, B3 a B5( kyseliny pantothenové). Dužina obsahuje kyselinu olejovou, palmitovou a linolovou, což jsou kvalitní tuky. A pokud se vám podaří koupit takhle krásně máslové, je to radost sama. Půlku jsem použila do sushi a druhá půlka padla na tuto pomazánku. K avokádu přidejte kvalitní kakao a oslaďte jej – můžete dát javorový či datlový sirup nebo kombinovat s třtinovým cukrem, ten je ale dobré před tím namlít na jemno, aby v pomazánce nekřupal mezi zuby. Množství je přiměřeně… prostě přidejte, ochutnejte a případně přidejte ještě trochu… Za chvíli mixování je hotovo.

Můžete mazat na sušenky (recept na tyto ovesné dodám zítra) nebo třeba na palačinky apod.

Za mně moc dobrá… a příště zkusím ještě smíchat s rozmixovanými lískovými oříšky…

 Vzhledem k tomu, že kromě cukru neobsahuje krém žádné konzervanty, uschovejte v lednici a spotřebujte co nejdříve…  proto je lepší si pomazánku udělat jen právě z půlky avokáda nebo maximálně z jednoho. Zkusila jsem do zbytku pomazánky přidat zbytek z výroby ořechového mléka – sice už nebyla pomazánka tak hladká, ale chutnala hodně ořechově a jako náplň do listových koláčků byla vynikající.