Bulgurové karbanátky s houbami Hlavní jídla / vegan

Další bezmasý pokrm… opravdu mi tato strava zachutnala a tak doufám, že trošku toho svého nadšení přenesu i na vás.

Původně jsem chtěla dělat pohankové karbanátky podle Svatojánky – ale zjistila jsem, že doma nemám pohanku 🙂 To se tak stává…. a tak jsem použila bulgur. S ním již jisté zkušenosti ohledně karbanátků mám 🙂

Nicméně tentokrát jsem chtěla vyzkoušet veganskou verzi – tj. bez vajíček a sýrů….

Kromě bulguru jsem použila také sušené houby, česnek, sůl, pepř, zeleninové koření do polévky a Hrašku – směs z mletého hrachu.

 Dvě deci bulguru jsem osolila, přidala polévkové koření, sůl a zalila čtyřmi deci vody. Můžete začít rovnou vařit, ale lepší je nechat hodinku směs absorbovat veškerou tekutinu. Pokud by jste hned začali vařit, mohlo by se stát, že houby budou dost tuhé…. Po hodince jsem přilila ještě jednu decku vody a cca 10 minut jsem na mírném plameni za občasného promíchání vařila.

Místo vajíček použijte Hrašku – jedná se o směs obilovin a mletého hrachu, která slouží ve veganském vaření místo obalování ve vajíčku a vajíčka se jí dají i nahradit.

Stejným způsobem lze použít i cizrnovou mouku.

Hraškovou směs přidejte k lehce prochladlému bulguru, osolte, opepřete, přidejte několik stroužků utřeného česneku.

 

Výborné na veganském vaření je, že můžete bez obav směs v tomto stavu ochutnat a dochutit dle potřeby. Směs neobsahuje žádné živočišné složky. S tím jsem dříve, při klasickém vaření měla velký problém. Nikdy bych do pusy nedala syrové maso či směs s vajíčkem. To mi teď odpadá :-))

 

Na zahuštění je dobré také přidat dvě lžíce hladké mouky, ale protože se snažím ve vaření vynechat i co nejvíce lepku, tak jsem to neudělala.

Pak byl maličko problém vytvořit „hrudky“ na plech vystlaný pečicím papírem, ale pomocí dvou lžic a uhlazení vlhkou rukou se nakonec podařilo.

Nicméně jsem někde viděla, že tyto veganské karbanátky se nejlépe nabírají klasickou porcovačkou na zmrzlinu… nemáte náhodou někdo jednu přebytečnou na prodej??

 A protože mi ještě zbyly z předchozího dne vařené brambory, přidala jsem je ke karbošům. Oboje jsem potřela olivovým olejem, ve kterém jsem rozmíchala grilovací koření s medvědím česnekem. Pekla jsem asi 20 minut na 180st.

Jako přílohu jsme ještě udělaly s Domčou náš oblíbený mrkvový perkelet….

 

 

Opravdu se i bez živočišných tuků dá najíst dobře a chutně. Zkuste, uvidíte.

 TIP: pokud si část uvařeného bulguru s houbami odeberete, můžete si druhý den udělat skvělé rizoto. Stačí na troše oleje osmahnout mraženou zeleninu (libovolnou dle chuti – já použila WOK směs), dokořenit podle chuti a zjemnit trochou sójové smetany…. oběd za pět minut na stole 🙂

(Visited 674 times, 1 visits today)