Halušky se zelím a tempehem Hlavní jídla / Recepty / vegan

Upřímně se přiznám, že halušky jsem neměla dříve ráda, ale ne kvůli haluškám samotným, ale kvůli bryndze, která mi prostě nechutnala, ale ani nevoněla… ba naopak… už dříve jsem se naučila jíst halušky ze zelím, ale vždy jsem haluškové těsto kupovala nebo koupila přímo hotové halušky. Až teď jsem zjistila, že udělat je doma je naprosto triviální záležitost….

WP_20160414_002

Na halušky budete potřebovat syrové brambory a mouku – já použila špaldovou. Na bezlepkovou verzi místo mouky použijte Hrašku.

Dále si připravte kysané zelí, dvě cibule a tempeh. Tempeh je fermentovaný sojový výrobek, uzený opravdu chutná skvěle a díky přírodní fermentaci se řadí mezi nejzdravější potraviny ze soji.

WP_20160414_003

Syrové brambory nastrouhejte na jemném struhadle. Lehce z nich vymačkejte vodu.

WP_20160414_004

Osolte a postupně přidávejte mouku a míchejte. Do bezlepkové varianty přidávejte hrašku.

WP_20160414_005

Správnou tuhost těsta poznáte tak, že v něm stojí vidlička či lžíce… prostě to, čím jste míchali.

WP_20160414_006

Připravte si vařící slanou vodu a těsto rozprostřete na prkénko a nožem do té vařící vody seškrabujte menší kousky.

WP_20160414_008

Ty se vaří celkem cca 10 minut – po vyplutí prvních kousků na hladinu ještě tak 3 minuty.

Vyndejte děrovanou naběračkou a ihned podávejte.

WP_20160414_009

Ještě než si připravíte halušky, je dobré mít hotovou přílohu – tj zelí. Třetinu tempehu nakrájejte na malé kostičky a osmažte spolu s nakrájenými dvěma menšími cibulemi.

WP_20160414_012

Zbytek tempehu nakrájejte na tenké plátky a opečte. Bude křupavý jako slanina.

WP_20160414_013

K cibulce a tempehu přidejte zelí, prohřejte, případně osolte, oslaďte či okyselte podle chuti.

WP_20160414_014

A je to hotové…. můžete zkusit jak bezlepkové, tak normální halušky a zjistíte, že chutné jsou oboje.

A pokud vám halušky zbudou, není problém je druhý den opéci a podávat s něčím jiným.

_DSC1326

(Visited 2 549 times, 1 visits today)