sdr Moučníky / Různé nápady z kuchyně

Máte u každé sladkosti výčitky, že do sebe ládujete zbytečný cukr? Pak je řešení jednoduché – prostě si připravte sladkost, která bude sice sladká, ale bez bílého cukru. Základem jsou jáhlové pukance, které seženete ve zdravých výživách, ale už jsem je zahlédla i v supermarketech. Je to obdoba burisonů, které se připravují z rýže. Výhodou jáhlových pukanců je, že mají nižší glykemický index než rýžové burizony, jsou lehce stravitelné, přirozeně bezlepkové.

dav

Ve vodní lázni si rozpusťte tmavou čokoládu bez laktózy, na jednu tabulku čokolády přidejte dvě lžíce kokosového oleje a dvě lžíce datlového sirupu.

dav

Promíchejte, a jakmile je hmota kompaktní a tekutá, přestaňte zahřívat a pomalu přisypávejte jáhlové pukance a míchejte, na závěr můžete přidat libovolné ořechy či sušené ovoce.

dav

Množství pukanců a ořechů odhadnete tak, že by směs měla být kompaktní, všechny kousky obalené a na dně nádoby, ve které jste čokoládu rozpouštěli, by neměla být žádná tekutá čokoláda.

dav

Nižší nádobu vyložte pečicím papírem a směs to ni nandejte a uhlaďte. Dejte na min. 2 hodiny ztuhnout do lednice a poté nakrájejte na kousky. Dobré je si předem nahřát nůž. Třeba ponořením do sklenice s horkou vodou (samozřejmě ho po vytažení ze sklenice otřete utěrkou do sucha).

dav

Zdravá sladkost je hotová, poslouží jako zákusek ke kávě, dobrota na výlet nebo třeba malá svačinka do školy. A stejně tak dobře může posloužit jako vánoční pečivo 🙂

dav
Příjemné mlsání 🙂