Zelené menu Recepty / Rychlé večeře / vegan

Zelená zelenina a zelená luštěnina – to zní skoro jako veganské zaklínadlo. Ale nebojte, je to moc dobré jídlo a velice snadné a rychlé na přípravu. Základem je jako téměř vždy – cibule a česnek. Cibule může být jen bílá, já ji zkombinovala s červenou, ale to nemusí být. Dobré je, ale nakrájet ji pěkně na drobné kostičky, v čemž vám pomůže úžasný držák na cibuli. A česnek na tenké plátky – tam si držákem přidržíte a díky škrabce Tygr nakrájíte opravdu tence.

1-_dsc3364

To nejtěžší máte za sebou a pak už to jde jako po másle – vlastně po rostlinné oleji 🙂

Brokolici vařte cca pět minut v celku v osolené vodě, poté vyndejte a ihned zchlaďte. Okrájejte růžičky. Zbytek také nevyhazujte, měkčí části košťálu opět škrabkou tygr nastrouhejte na tenké plátky.

2-_dsc3366

Připravte si fazolky – nejlepší jsou čerstvé, ale když prostě nejsou, tak nejsou, proto sáhněte do útrob vašeho mrazáku. A ještě budete potřebovat rostlinnou smetanu.

PS. To zelené vedle česneku je nakrájený košťál z brokolice.

3-_dsc3369

Na oleji orestujte cibulku, česnek, přidejte fazolky, podlijte troškou vody a duste do změknutí fazolek.

4-_dsc3371

Poté přidejte brokolici, lžíci sójové omáčky, pepř a rostlinnou smetanu. Provařte již jen krátce, aby si brokolice zachovala křupavost a barvu.

5-_dsc3372

Podávejte s opečenými brambory a uzeným tofu, které jen nakrájíte na plátky a opečete spolu s brambory.

7-_dsc3377