Pečená cizrna Recepty / Různé nápady z kuchyně / vegan

Cizrna – neboli římský hrách – je jedna z luštěnin, která u nás zatím není tak známá, což je škoda. Já vám dnes chci ukázat, jak si udělat pochoutku k vínu, kterou lze použít i jinak…..

Cizrnu je dobré si předem namočit – jednak se nám zkrátí následná doba vaření, ale také tím snížíme nadýmavost cizrny.  Nejlepší je namočit si ji přes noc a alespoň jednou vyměnit vodu.

01

Poté ji scedit a v čisté vodě uvařit – nejlépe s řasou Kombu, která také snižuje nadýmavost luštěnin.  Vaří se cca dvacet minut. Po uvaření musí být na skus.

02

Vychladlou uvařenou cizrnu dáme do misky a přilijeme trochu oleje a přidáme koření – určitě uzenou papriku, nějaké grilovací koření a trošku pálivější koření (to je libovolné).

03

Promíchejte a nechte tak hodinku – dvě naložené.

_DSC3001

Poté rozprostřete na pečicí papír a troubu rozehřejte na 180 st.

_DSC3002

Upečte do zlata – cca 20 minut.

_DSC3004

Takto upravená cizrna je nejlepší teplá, proto je lepší si udělat spíš menší množství. Chutná trošku jako oříšky… třeba k vínu. Takové zdravější mlsání.

_DSC3005

Ale pokud to s množstvím přeženete, tak mám pro vás další tipy, kde pečenou cizrnu využijete.

_DSC3012

Můžete jí rozmixovat a udělat z ní výborný hummus.

_DSC3030

Nebo ji můžete přidat do různých salátů…..

a nebo třeba i do teplých zeleninových směsí. Chutná trošku jako oříšky.