Karbanátky z červené čočky a tempehu Hlavní jídla / vegan

Když jsem jedla ještě „normálně“, tak se mi luštěniny objevili na talíři tak maximálně dvakrát do roka… Dnes minimálně dvakrát do týdne. Jedním z nejoblíbenějších je červená čočka.

Aby se snížila nadýmavost luštěnin, je dobré vařit je spolu s mořskou řasou Kombu (seženete ve zdravé výživě).

_DSC7544

Červená čočka má tu výhodu, že ji nemusíte předem namáčet a je uvařená do cca 15 – 20 minut. Řasa se za tu dobu uvaří také doměkka. Můžete ji vyhodit, ale to mi přijde škoda, obsahuje spoustu zdravých minerálů a tak ji rozmixuji do směsi.

_DSC7545

Další složkou je (ale asi být nemusí, ale ochudíte se o tu dobrou uzenou chuť) uzený tempeh, což je nejlepší ze sojových výrobků, čistě fermentované – tj. kvašené – sojové boby, nejlepší jsou v této uzené úpravě. Do směsi jsem nahrubo nastrouhala.

_DSC7546

Jako pojivo jsem použila namočené lněné semínko, které zalijete jen tolik, aby bylo ponořené a ono do cca deseti minut kolem sebe vytvoří takový gel.

_DSC7547

Uvařenou čočku scedíte a zbavíte vody. Část použijete tak jak je a část si přidáte spolu s řasou Kombu do mixéru.

_DSC7549

Dále si připravte česnek, lžíci sojové omáčky, pepř – rozmixujte spolu s řasou a částí červené čočky.

_DSC7550

Vše dobře promíchejte, přidejte lněné semínko. Výhodou veganských karbanátků je, že je můžete bez obav ochutnat během přípravy – tudíž i hned dochutit dle potřeby. Směs vám musí chutnat i za „syrova“, protože pečením či smažením se na chuti moc nezmění.

_DSC7551

Pokud chcete minimalizovat tuky, tak dejte péct placičky do trouby. Můžete je lehce potřít olejem a případně v polovině pečení otočit.

_DSC7552


_DSC7554

Co se mi na vegan stravě líbí ještě víc, než možnost ochutnávání nepečených/nevařených věcí bez rizika salmonely apod je to, že jeden základ se dá různě nastavovat, upravovat… takže pokud vám zbude směs na karbanátky a taky to přeženete a naklíčíte víc semínek než sníte v salátu, tak to můžete spojit.

_DSC7571

Klíčky rozmixujte spolu s kurkumou a Hraškou na kaši a smíchejte.

_DSC7572

Tyhle burgery drží lépe pohromadě (hlavně díky Hrašce) a tak se dají lehce usmažit na oleji.

_DSC7573

A když už máte usmaženo, můžete vložit do housek….

_DSC7574

A udělat si takovou malou „prasárničku“ :-))

_DSC7575