Thajsko – 22.díl – China Town Vlog
    Po bezpečném přistání v Bangkoku jsme stáli před otázkou jak se dopravit na místo naší poslední noci v Bangkoku. Tentokrát jsme vybrali hotel v moderní části Bangkoku – Silom.
    A protože jsme se cítili již jako zkušení cestovatelé, rozhodli jsme se tam dostat kombinací autobusů a metra. No záhy jsme zjistili, že ani tři týdny cestování po Thajsku z vás nečiní odborníka na hromadnou dopravu. Nicméně s malou pomocí místních – zejména staršího pána, který byl velice laskavý a ochotně nám systém metra vysvětlil (po jeho vysvětlení jsme měli pocit, že jsme tukani, protože to bylo stejně snadné, možná snazší, než cestovat metrem v Praze). Pán nám také prozradil, že už v Česku byl a zamiloval si Český Krumlov.

Přímo s Silomu jsme si vzali taxi k hotelu. Po troše smlouvání za 60Bth, přeci jen to opravdu nebylo daleko.
Ubytování nebylo špatné, mělo příjemnou restauraci s venkovním sezením u nádrže s rybkami. Nicméně jsme zjistili, že moderní Bangkok prostě není to pravé ořechové.

Obchody jsou tu stejné jako v Evropě, dokonce se stejnou nabídkou – prostě nadnárodní řetězce ovládli svět. Opět tu byly rozeseté McDonaldy, před kterými figura šaška děkuje pěkně thajsky. Žádné stánky, žádné uličky…  Proto jsem se po rychlém obědě v moderním bistru, které sice bylo ve zděné budově, ale jeho kuchyň byla víceméně venku, rozhodli pro přesun do China Town. O kterém se říká, že je největší tržnicí v Bangkoku.
     Taxi jsme sehnali rychle, jel na taxametr – tudíž za nástup 35Bth a poté 2Bth za kilometr. Ale bohužel naskakuje to i za čekání a to bohužel trošku cestu prodražilo, protože byl traffic – tj. zácpa. Mysleli jsme, že je to výjimka, ale večer a druhý den, když jsme jeli na letiště, jsme zjistili, že to je v této části Bangkoku snad přes den normální.
     China Town je opravdu malá Čína v Thajsku a zároveň obrovská tržnice. Bohužel jsme po proplétání se uličkami zjistili, že to je také nejspíš jen velkoobchodní tržnice s obuví. Obchodů a obchůdků s botami tu bylo tolik, že by myslím obuli celý Bangkok a přilehlá města.
     Bohužel (i když po zkušenosti s oblečením, nakoupeným v Thajsku, které se každým praním víc rozsýpá, tak snad bohudík) se nedalo nic nakoupit, protože striktně požadovali nakoupit šest párů od jednoho druhu – mix velikostí. Když nám v osmém obchodě řekli to samé – tj. jedině šest párů od jednoho druhu, tak jsme se přestali ptát. Někde to bylo i vidět – měli tam prostě svázané krabice po šesti.
     Většina uliček byla tak úzká, že se jimi sotva projela motorka. Všude spousta lidí, pro nás velkých chaos, ale zdálo se, že místní v tom mají jasno. Někteří prozíraví si chránili svá auta před poškrábáním od jiných rozestavěním kuželů kolem dokola svých miláčků.
  Chrámů či památek tu bylo málo, ale některé jsme našli a alespoň na chvíli spočinuli v relativním klidu.
     Prochodili jsme tu celé odpoledne, viděli jsme přístav, kde přijíždějí menší lodě a fungují tu jako MHD a když se začalo stmívat, tak jsme ještě dali něco dobrého k jídlu – naštěstí u stánku s jídlem nebyly stanovené žádné minimální odběry.

Procházka večerní Chinatown byla opravdu zážitek, spousta neonových poutačů, na ulicích stoly, stolky, stánky…  některé tam byla už přes den, ale teď večer jich přibylo.

Cestou zpět jsme opět taxíkem popojížděli v zácpě a obdivovali, jak se tu nikdo nerozčiluje, nikdo netroubí, tak nějak trpělivě všichni krokem popojíždějí.

Motorky se proplétají mezi auty, slečny na místě spolujezdců sedí bokem, často jednou rukou dělají něco na mobilu. A přes tento čilý dopravní ruch jsme tu za celou dobu nepotkali jedinou havárii, ani ťukance apod.

Večer jsme si ještě zašli na hodinovou masáž nohou, však si to naše nožky zasloužily, chodili jsme v Chinatown několik hodin. Druhý den dopoledne jsme si ještě dopřáli poslední hodinovou thajskou masáž, abychom byli připravení na zpátečních dvanáct hodin v letadle.
  Byli jsme moc rádi, že jsme si pro první seznámení s Bangkokem vybrali starou část města s památkami. Nová mrakodrapová část nás nijak neoslnila a Chinatown je místo na to se do něj zajet podívat na pár hodin, na strávení delšího času to není to správné místo.