Thajsko – 21.díl – Národní park Sirinath Vlog
  Poslední den na Phuketu jsme chtěli strávit někde poblíž letiště, protože jsme odlétali dost brzy ráno a nechtěli jsme riskovat, že nám letadlo uletí.
  Z Koh Yao Noi jsme opět jeli rychlolodí, smutně jsme se loučili s ostrovem, potažmo i s ostatními a už teď jsme věděli, že se do Thajska musíme někdy vrátit. V přístavu na Phuketu jsme domluvili odvoz do posledního místa našeho pobytu.

Když jsme vyrazili, tak nám cestu na chvíli zkřížili opičky – tlupa malých, celkem drzých opic… jenže než jsem je stihla vyfotit, tak řidič houknul a opice zmizeli v přilehlém palmovém hájku.

Vybrali jsme na tu jednu noc bungalow cca pět minut autem od letiště. Čekali jsme, že budeme v nějaké rušné čtvrti a ona se z toho vyklubala poklidná čtvrť. Podle mapy dokonce i kousek od přírodní rezervace Sirinath do které jsme se hned vypravili.

Cestou jsme ještě obdivovali úžasné prostory mnišské školy, tedy pokud se to tak dá nazvat. Kromě opět krásně zdobeného chrámu (ano, trošku se nám po těchto velkých památkách na ostrovech stýskalo) i nádherné upravené zahrady.  Asi po čtvrt hodině chůze jsme došli ke vstupu do rezervace.
  Čekali jsme rezervaci, jak ji známe u nás – prostě stromy, džungli apod. V bedekru ale psali, že součástí rezervace je krásná pláž, tak jsme se vybavili i věcmi na pláž.
  Jaké bylo naše milé překvapení, že pláž, která byla součástí rezervace se nakonec ukázala jako jedna z nejkrásnějších, které jsme v Thajsku objevili. Nikdy by nás nenapadlo, že přímo u letiště může být tak krásné místo. Manžel byl z toho tak nadšený, že se až stavěl na hlavu 🙂
  Chtěla jsem se taky postavit na hlavu, ale to mi nějak najde, tak jsem alespoň udělala oslavnou bránu tomuto krásnému místu. Prostě jsme tu blbnuli jako malé děti 🙂
  A když mluvím o letišti, tak opravdu ta pláž navazovala na letištní prostor a nad mořem vzlétala a přistávala letadla. Zážitek, který jen tak nezažijete, pokud tedy nebydlíte někde přímo u letiště.
  Letadla lítala tak nízko, že jste si mohli detailně prohlížet podvozek a vystrčená kola. Jednou se dokonce zvedla taková tlaková vlna, že lítal písek a bylo nutné si krýt oči.  Nicméně stejně jsme nějakou tu hodinku leželi a nechávali si nad hlavou lítat ty obří stroje.
  Pak jsme se šli projít po pláži a kousek do místa, které navazuje na letištní plochu, přímo v rezervaci jsme objevili resort, který určitě splňoval všechny požadavky na náročnou dovolenou. Letadla tu už nebyla slyšet, velký krásný bazén se sladkou vodou, ve kterém jste mohli pozorovat moře a krásná čistá pláž.

My jsme šli ještě pár kilometrů dál liduprázdnou pláží a užívali si jemného písku, který byl dlouho po vstupu do moře, takže žádné ostré korály a nic podobného tu nehrozilo. Chtěli jsme jít i dál od pláže a vidět nějakou přírodu, ale zjistili jsme, že přes celý národní park vede silnice a na mnoha místech tu vládne čilý stavební ruch.

Proto jsme se vrátili na pláž a užili si jí tentokrát i dlouho po západu slunce.  Já jsem si tu opět poležela na vodě, což je skvělá věc, kterou mne naučila moje „duchovní učitelka“ Ivka –  říká tomu meditace na vodě.

Dřív jsem se vody celkem bála a splývání bylo pro mne za trest. Ale na naší společné cestě na Krétě mne to Ivka naučila a od té doby si bez obav lehám na hladinu a plně důvěřuji vodě, že mne unese a ona mne zatím nezklamala. Dokáži tak ležet bez hnutí na hladině opravdu dlouho a v moři to jde obzvlášť lehce. Stačí věřit….
  Zpět jsme sice přišli až kolem osmé, ale to ještě v Thajsku není pozdě zajít si na skvělou hodinovou masáž a posléze na večeři. Usínali jsme krásně unavení a maličko smutní, že moře jsme dnes viděli naposledy.
  Ráno kolem šesté nás majitel našeho bungalowu zdarma odvezl na letiště a my jsme s Air Asia (ano to je ta společnost, jejíž letadlo pár dní před naším letem spadlo a všichni nám o tom psali) bezpečně přistáli opět v Bangkoku, odkud jsme druhý den odpoledne odlétali směr Dubai.